Gemeente Boxtel en social media

Gemeente Boxtel op Twitter

Gemeente Boxtel is ook te volgen op TwitterFacebook en Instagram. Team Communicatie beheert de social-media-kanalen en brengt het officiële geluid van de gemeente naar buiten. Wij zien social media als een aanvulling op de bestaande communicatiemiddelen en niet als vervanging van het persoonlijke contact met de burger.

Wij organiseren nog steeds inloopavonden. Ook kunt u nog steeds het gemeentehuis binnenlopen als u een vraag heeft.

Wilt u bezwaar maken? Dan moet u nog steeds de officiële procedure volgen. 

Wanneer krijgt u een reactie?

We gebruiken social media als extra nieuwskanalen. Als u ons volgt, blijft u op de hoogte van het laatste nieuws. Maar we gebruiken social media ook om te monitoren waar de burger zich mee bezig houdt. Via social media kunt u uw mening geven over bepaalde onderwerpen en u kunt ons uiteraard vragen stellen. Maar krijgt u ook reactie? Dat verschilt:

  • Vraag of opmerking over bestaande informatie
    Veel informatie is te vinden op de website. Als u vragen of opmerkingen heeft over bestaande informatie verwijzen wij u door naar de juiste pagina op de website of naar de verantwoordelijke afdeling.

  • Overige vragen of opmerkingen
    Gaat uw opmerking over informatie die nog nooit is vrijgegeven, dan stemmen wij eerst de reactie af met het college of met de verantwoordelijke afdeling. Pas na afstemming krijgt u een officiële reactie van de gemeente.


Overdag tijdens werkdagen

Wij reageren alleen overdag tijdens werkdagen. Heeft u bijvoorbeeld 's avonds via social media een vraag aan ons gesteld dan krijgt u de volgende werkdag zo snel mogelijk een reactie.

Tijdens calamiteiten

Alleen tijdens calamiteiten reageren wij ook buiten werktijden. Uiteraard reageren wij op dat moment alleen op vragen of opmerkingen die gaan over de betreffende calamiteit. Op overige vragen reageren we alleen overdag tijdens werkdagen. 

Wanneer reageren wij niet?

We doen niet mee aan welles-nietes-gesprekken. Die laten we gebeuren, want we kunnen en willen niet overal invloed op hebben.

Reclame en ongepaste opmerkingen

Als u reclame of ongepaste opmerkingen (zoals seksuele, racistische, bedreigende of beledigende opmerkingen) plaatst, zullen wij uw bericht verwijderen.