Servicepunt openbare ruimte vanaf vandaag in de lucht

24-09-2018

Voor telefonische meldingen, vragen of klachten openbare ruimte

De gemeente Boxtel krijg jaarlijks zo’n 3000 meldingen van betrokken inwoners over de staat of het onderhoud van de openbare ruimte. Die willen we graag goed en waar het kan snel afhandelen, daarom gaat er het een en ander veranderen. De eerste stap is de introductie van ons Servicepunt openbare ruimte. Dat is vanaf maandag 24 september 2018 tijdens kantooruren bereikbaar via (0411) 65 59 44.

Meldingen, vragen of klachten over bijvoorbeeld losliggende stoeptegels, containers die niet geleegd zijn of (groen)onderhoud in de openbare ruimte kunnen bij het servicepunt worden ingediend. Voordeel is dat meldingen, vragen of klachten beter geregistreerd kunnen worden en direct terechtkomen bij de juiste personen.

Bereikbaarheid

Het servicepunt is op maandag tot en met donderdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 16.00 uur op telefoonnummer (0411) 65 59 44. Spoedmeldingen buiten openingstijden kunnen doorgegeven worden via het algemene telefoonnummer (0411) 65 59 11. De beller wordt dan doorgeschakeld naar de storingsdienst.

Verbetering

Wethouder Herman van Wanrooij is blij met de ingebruikname van het servicepunt: “De afgelopen jaren hebben we onder meer vanwege de ambtelijke samenwerking met Sint-Michielsgestel in onze interne organisatie te maken gekregen met nieuwe teams, nieuwe collega’s, en in een aantal gevallen ook met andere manieren van werken. Een gevolg daarvan was dat klachten en meldingen over de openbare ruimte niet altijd of soms met omwegen, bij de juiste personen terecht kwamen. Wij liepen hier zelf tegenaan, maar kregen het ook direct en indirect terug van onze inwoners. Het instellen van het Servicepunt openbare ruimte, is een eerste stap in de verbetering van onze dienstverlening op dit gebied”.

App

Naast het Servicepunt openbare ruimte werkt de gemeente ook aan de lancering van een app die meldingen maken eenvoudiger moet maken. Ook daaraan is behoefte geeft wethouder Van Wanrooij aan. “Wij horen het terug in persoonlijke gesprekken met inwoners, maar ook via social media is de vraag om een app al meerdere malen gesteld. We werken als gemeente graag mee aan een goede dienstverlening en aan een goede openbare ruimte. In het geval van de app moeten we naast het technische aspect ook rekening houden met een goede inbedding in onze organisatie. Daarom introduceren we nu eerst het Servicepunt en uiterlijk in de eerste helft van 2019, maar hopelijk eerder de app.”