Gemeentelijke belastingen

Gemeentelijke belastingen

Wilt u meer weten over de afvalstoffenheffing, automatische incasso gemeentelijke belastingen of het aanvragen van kwijtschelding? Lees meer over gemeentelijke belastingen.

Meer informatie

Veelgestelde vragen

Voor meer informatie kunt u bellen naar de gemeente via (0411) 65 59 11 of een e-mail sturen naar tip@boxtel.nl.

Informatie van de Rijksoverheid

Via deze pagina vindt u meer informatie over de gemeentelijke belastingen. De formulieren voor het aanvragen van kwijtschelding of voor het indienen van een bezwaarschrift vindt u rechts op deze pagina (in het grijze blok). 

Belastingaanslagen gemeente digitaal ontvangen via Berichtenbox van MijnOverheid

Gemeente Boxtel is sinds kort aangesloten op de Berichtenbox van MijnOverheid. Vanaf 2017 kunt u uw gemeentelijke belastingaanslagen digitaal ontvangen via MijnOverheid. De Berichtenbox op MijnOverheid is uw persoonlijke, beveiligde postbus voor digitale berichten van de overheid. In uw Berichtenbox kunt u digitale berichten ontvangen, bewaren en beheren van onder meer de gemeente, de Belastingdienst, RDW, SVB, en UWV.

Account activeren

Om gebruik te kunnen maken van Berichtenbox moet u een account aanmaken op www.mijnoverheid.nl. (Hiervoor heeft u DigiD nodig. Heeft  u nog geen DigiD? Ga dan naar www.digid.nl.) Als u uw account voor MijnOverheid heeft geactiveerd ontvangt u automatisch digitale berichten van gemeente Boxtel in uw Berichtenbox.

Hoe weet u of er post voor u is?

Als u een account aanmaakt kunt u uw e-mailadres opgeven. Dan ontvangt  u een e-mailbericht als er nieuwe berichten voor u zijn. Als u geen e-mailadres opgeeft moet u regelmatig inloggen op MijnOverheid.

In 2017 versturen wij iedereen die gebruik maakt van de Berichtenbox nog een brief dat de aanslag 2017 in de Berichtenbox klaar staat. Maakt u geen gebruik van de Berichtenbox? Dan ontvangt u de aanslag nog per post.

Meer informatie

In 2017 willen wij ook andere documenten gaan versturen via de Berichtenbox. Bijvoorbeeld om u te informeren over het verlopen van uw reisdocument of rijbewijs. Op www.mijnoverheid.nl vindt u meer informatie over de Berichtenbox. U kunt daar onder andere een uitlegfilmpje bekijken. Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op via (0411) 65 59 11.

Digitale belastingbalie

U kunt in 2017 ook nog steeds gebruik maken van onze digitale belastingbalie. Via de knop hierboven kunt u naar de digitale belastingbalie van gemeente Boxtel. Daar kunt u inloggen om uw gegevens te bekijken. Let op, alleen als de aanslag op uw naam staat kunt u de gegevens inzien. Bedrijven kunnen helaas geen gebruik maken van de digitale belastingbalie. Via de belastingbalie kunt u:

  • de WOZ-beschikking en uw aanslag(en) raadplegen
  • uw betalingen volgen
  • zien of uw aanslag is aangepast (bijvoorbeeld na een bezwaarschrift)
  • het taxatieverslag van uw woning inzien
  • inzien hoe vaak u de grijze kliko (restafval) heeft laten ledigen (we werken de gegevens elke twee weken bij)