
-
Vaststelling bestemmingsplan Fietsonderdoorgang Tongersestraat
Belangrijkste kenmerken fietsonderdoorgang
- Een zo recht mogelijk tracé van de fietsonderdoorgang.
- Het plaatsen van de wanden van de fietsonderdoorgang onder een ruimere hoek (8:1).
- Het plaatsen van de wand van de binnenbocht bij de aansluiting op de Kapelweg onder een hoek van 45 graden (1:1).
- Voor een aansluiting voor voetgangers en fietsers op de fietsonderdoorgang wordt vooralsnog uitgegaan van een trap.
- Gemotoriseerd verkeer wordt niet toegelaten.
- Hulpdiensten (politie, spoedeisende hulp) kunnen in tijd van nood gebruik maken van de fietstunnel. Ook voor onderhoudsvoertuigen is de fietstunnel geschikt. Voertuigen zijn wel gebonden aan de beschikbare doorrijhoogte.
- Het hellingspercentage van 5% is naar beneden bijgesteld. Aan de zijde van Kalksheuvel/Ladonk 3% en aan de Centrumzijde 4% (of zoveel minder als ruimtelijk inpasbaar).
Een hellingbaan naar Tongeren staat niet in het Voorlopig Ontwerp. In de nadere uitwerking houden we hier wel rekening mee.

Ontwerpbestemmingsplan bekijken
Stand van zaken
De besluitvorming over dit bestemmingplan was verwacht in de raadsvergadering van 8 oktober 2019. Aangezien dit plan ook was gebaseerd op het Programma Aanpak Stikstof (PAS), is de besluitvorming aangehouden. Het bestemmingsplan wordt op dit onderdeel aangepast. Vaststelling van het bestemmingsplan door de gemeenteraad is voorzien in september 2020.
Planning en procedure
Nadere informatie over de procedure en planning tref je onder het kopje 'planning en procedures'.