Commissie Bezwaarschriften
De Commissie Bezwaarschriften Boxtel behandelt bezwaarschriften tegen besluiten. De Commissie Bezwaarschriften is een onafhankelijke commissie. Dat betekent dat de commissieleden niet bij de gemeente Boxtel werken. De commissie is verdeeld in twee zogenaamde Kamers:
- Kamer Algemene Zaken
De Kamer Algemene Zaken behandelt bezwaarschriften over ruimtelijke ordening en bouw maar ook bezwaarschriften over horeca. Denk aan besluiten zoals bouw- en horecavergunningen. - Kamer Maatschappelijke Zaken
De Kamer Maatschappelijke Zaken behandelt bezwaarschriften over sociale zaken. Denk bijvoorbeeld aan besluiten over een uitkering, leerlingenvervoer of een aanvraag gehandicaptenparkeerkaart.
Elke Kamer houdt twee of drie keer per maand een hoorzitting in het gemeentehuis van Boxtel.
Commissie Ruimtelijke Kwaliteit
Heb je een aanvraag voor een omgevingsvergunning gedaan voor verbouwing of aanpassing van een monument? De commissie ruimtelijke kwaliteit beoordeelt de aanvraag. Ook met vragen op het gebied van monumentenzorg, of bijvoorbeeld voor vooroverleg, kun je terecht bij de commissie ruimtelijke kwaliteit.
Vergaderingen subcommissies monumenten en ruimtelijke kwaliteit
De commissie ruimtelijke kwaliteit vergadert in twee subcommissies:
- Subcommissie ruimtelijke kwaliteit: elke woensdagochtend van 9.30 tot 12.00 uur in de even weken.
- Subcommissie monumenten: elke derde woensdagavond van de maand van 19.30 tot 22.00 uur.
De vergaderingen zijn openbaar
Meer informatie over de commissie en vergaderingen lees je op de pagina Commissie Ruimtelijke Kwaliteit. Wil je de agenda ontvangen of je plan voorleggen aan de commissie? Neem dan contact op met g.haft@mijngemeentedichtbij.nl.
Auditcommissie
De auditcommissie adviseert de gemeenteraad over de planning & control documenten. Hierover heeft de commissie twee keer per jaar overleg met de accountant. De bevindingen worden gedeeld met de gehele raad. De commissie draagt op deze manier bij aan een sterkere rol van de gemeenteraad bij haar controlerende taak. Op de website overheid.nl vind je de verordening auditcommissie Boxtel. Ga naar de verordening.
Vergaderingen en samenstelling
De commissie vergadert minimaal twee keer per jaar en bestaat uit 5 raads- en steunfractieleden. Wil je meer weten? Neem dan contact op met griffie@boxtel.nl.
Straatnamencommissie
Bij de ontwikkeling van een nieuwe woonwijk of bedrijventerrein hoort een nieuwe straatnaam. De straatnamencommissie adviseert over de keuze van een straatnaam. De straatnaamcommissie vergadert alleen als er plannen worden voorgelegd. Lees meer over de straatnamencommissie.
Werkgroep Uitvoering Bestemmingsplan Buitengebied Boxtel (WUBBB)
De Werkgroep Uitvoering Bestemmingsplan Buitengebied Boxtel (WUBBB) adviseert bij het opstellen en uitvoeren van plannen in het buitengebied en langs de Dommel in Boxtel. De WUBBB is een onafhankelijke commissie. Dat betekent dat de leden van de werkgroep niet bij de gemeente Boxtel werken.
Vergaderingen WUBBB
De werkgroep vergadert één keer per maand.
De vergaderingen zijn openbaar
Wil je de vergadering bijwonen of de agenda ontvangen? Neem dan contact op met Karin Wolf via k.wolf@mijngemeentedichtbij.nl.
Rekenkamer
De Rekenkamer ondersteunt de gemeenteraad bij zijn controlerende taken. Meer over de Rekenkamer.
Adviesraad Sociaal Domein
De Adviesraad Sociaal Domein adviseert over onderwerpen die te maken hebben met zorg en ondersteuning. Lees meer over de Adviesraad Sociaal Domein