Verhuizen naar Boxtel of verhuizen binnen Boxtel
Verhuis je naar of binnen Boxtel, van de ene naar de andere straat? Geef je verhuizing online aan ons door. Wij krijgen dan direct jouw verhuizing door. Een verhuizing online doorgeven vanuit het buitenland kan niet.
Wat je mee moet sturen
Vul al je gegevens in en voeg de gevraagde documenten als bijlage toe. Bewijsstukken die je mee moet sturen:
- In geval van inwoning: ingevulde en ondertekende toestemmingsverklaring en kopie legitimatie van de persoon die toestemming geeft.
- Bij antikraak/leegstandsbewaking: oppasovereenkomst of huisbewaringsovereenkomst.
Het is mogelijk dat de afdeling Burgerzaken nog aanvullende bewijsstukken nodig heeft. In dat geval neemt een medewerker contact met je op.
Verhuizen naar een andere gemeente
Geef je verhuizing door aan de gemeente waar je naartoe verhuist. Uitschrijven bij gemeente Boxtel hoeft niet. Dat regelen wij voor je.
Wie geeft verhuizing door
Je eigen verhuizing doorgeven
- Dat kan als je 16 jaar of ouder bent.
Verhuizing voor iemand anders doorgeven. Dat kan voor:
- Je minderjarige kind, als jij de ouder, voogd of verzorger bent.
- Je echtgenoot of geregistreerd partner.
- Je meerderjarige kind, als hij of zij meeverhuist.
- Je ouder, als hij of zij meeverhuist.
- Iemand die onder curatele staat, als jij curator bent.
Verhuizing voor iemand anders doorgeven kan niet altijd
- Je kunt geen verhuizing doorgeven van bijvoorbeeld een vriend of vriendin met wie je samenwoont zonder geregistreerd partnerschap. Dat kan alleen deze persoon zelf doorgeven.
- Ben je ongehuwd? Hebben jullie een samenlevingscontract? Dan dient ieder afzonderlijk de verhuizing door te geven.
Als je bij iemand gaat inwonen
Bij inwoning hebben wij een bewijs van toestemming van de hoofdbewoner of eigenaar van het pand nodig. Dit formulier moet je door de hoofdbewoner of eigenaar laten tekenen. Bij de verklaring hoort ook een kopie van het identiteitsbewijs van de hoofdbewoner of eigenaar.
Je doet online aangifte van je verhuizing
Je maakt een scan of een digitale foto van het ingevulde en getekende formulier en de kopie van het identiteitsbewijs. De scans of de foto’s voeg je als bijlage toe aan de aangifte van je verhuizing.
Aan wie wij verhuizing doorgeven
De gemeente Boxtel geeft je verhuizing automatisch door aan de volgende overheidsinstanties:
- Belastingdienst
- Ziektekostenverzekering
- Rijksdienst voor het wegverkeer (RDW)
- Sociale Verzekeringsbank (SVB)
- Pensioenfonds
- Waterschap
- DUO (student)
Je geeft je verhuizing onder andere zelf door aan:
- werkgever
- huisarts en tandarts
- verzekeringsmaatschappijen
- bank
- verenigingen
- uitgevers (tijdschriften/ dagbladen)
Verhuizen naar een (zorg)instelling
Verhuis je naar een (zorg)instelling? Op de pagina Verhuizen naar een (zorg)instelling leggen we je uit welke opties je hebt om je verhuizing door te geven.
Briefadres aanvragen
Een briefadres is een adres waar de overheid iemand zonder woonadres kan bereiken. Alleen als je geen woonadres hebt kun je je door de gemeente laten inschrijven op een briefadres. Lees meer over het aanvragen van een briefadres.
Verhuizen vanuit het buitenland
Verhuis je vanuit het buitenland naar gemeente Boxtel of verblijf je het komende half jaar minimaal 4 maanden in Nederland? Schrijf je dan persoonlijk binnen 5 dagen na aankomst in. Maak hiervoor een afspraak via telefoonnummer (0411) 65 59 11 of plan de afspraak zelf online in via deze link. Een verhuizing vanuit het buitenland online doorgeven kan niet.
Praktische informatie
- Verhuizen je partner en/of kinderen met je mee? Kom dan samen naar het gemeentehuis.
- Stond je eerder in Nederland ingeschreven en ben je vóór 1994 vertrokken? Schrijf je dan persoonlijk in. Maak hiervoor een afspraak.
- Heb je niet de Nederlandse nationaliteit en kom je uit een land dat geen EU-lidstaat is? Neem dan contact op met de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Ga hiervoor naar de website van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) of bel naar 0900 123 45 61.
- Heb je asiel aangevraagd? En woon je in een asielcentrum of opvangcentrum? Dan kun je je de eerste 6 maanden nog niet inschrijven bij de gemeente.
- Kom je uit de Europese Unie en wil je werken en wonen in Nederland? Lees dan de brochure op de website van de Rijksoverheid.. In de brochure vind je tips over wonen, werken, belastingen, inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP), gezondheidszorg en instroom in scholen.
Documenten meenemen
- Een geldig paspoort. Inwoners van de EU mogen ook een identiteitskaart gebruiken. Heb je de Nederlandse nationaliteit? Dan moet je ook je Nederlandse paspoort of identiteitskaart laten zien.
- Originele documenten van gebeurtenissen in het buitenland zoals: geboorte (geboorteakte), huwelijk (huwelijksakte), echtscheiding, geboorte van kinderen, adoptie, ouderlijk gezag, erkenning kind en overlijden (overlijdensakte).
- De huur- of koopovereenkomst als je in een eigen koop- of huurwoning gaat wonen.
- Kom je uit België, Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Maarten, Sint Eustatius of Saba? Neem dan ook je bewijs van uitschrijving mee.
Verhuizen naar het buitenland
Ga je verhuizen naar het buitenland? Maak dan een afspraak op het gemeentehuis of doe digitaal aangifte van je vertrek naar het buitenland.
Controleer vóór vertrek wat je moet regelen
Bij een verhuizing naar het buitenland moet je veel regelen. Dit kun je beter doen vóór vertrek uit Nederland. Het is lastig om dit later te doen vanuit een ander land. Op de website Nederland Wereldwijd kun je controleren wat je al in Nederland moet regelen met de Nederlandse overheid.