Hoe je een correctieverzoek regelt
- Je vult eerst het formulier ‘Correctieverzoek persoonsgegevens’ in. In het formulier geef je aan welke gegevens wij moeten aanpassen en waarom.
- Na het insturen van het formulier kun je meteen een afspraak maken voor het inleveren van de brondocumenten.
- Je neemt de bewijsstukken mee naar de afspraak. Pas als wij deze documenten hebben ontvangen kunnen wij jouw verzoek behandelen.
- Maak na afhandeling van je aanvraag een afspraak om je brondocumenten weer op te halen.
Wat je meeneemt naar de afspraak
- Een geldig identiteitsbewijs Dit kan een paspoort of een identiteitskaart zijn.
- Buitenlandse documenten. Denk bijvoorbeeld aan een geboorteakte of een huwelijksakte. Buitenlandse documenten mogen niet ouder zijn dan 6 maanden. De documenten moeten ook gelegaliseerd zijn. Op de website Nederlandwereldwijd.nl lees je hoe je buitenlandse documenten kunt laten legaliseren.
Na de afspraak gaan wij voor je aan de slag
Dit proces kan zeker 4 weken duren. Je krijgt van ons bericht als je jouw documenten weer kunt ophalen. Is alles goedgekeurd? Dan passen wij je gegevens aan in de Basisregistratie Personen (BRP).
Kosten aanpassen gegevens
Een aanpassing van jouw gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) is gratis. Wel is het jouw plicht om de juiste informatie aan ons doorgeven. Gebeurt dit niet, dan kan het vervelende gevolgen voor je hebben.
Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties
Veel overheidsorganisaties gebruiken jouw gegevens. Het is daarom belangrijk dat al die gegevens kloppen. Denk je dat er een fout is gemaakt met jouw gegevens? En weet je niet hoe je dit kunt laten herstellen? Het nieuwe Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties kan jou hierbij helpen. Ga naar het Meldpunt Fouten in overheidsregistraties
Meer informatie
Wil je meer informatie over dit onderwerp? Neem dan contact op met de de afdeling Burgerzaken. Dat kan via telefoonnummer: (0411) 65 59 11.