Adresonderzoek aanvragen
Je vraagt een adresonderzoek aan op de volgende manier:
- Bel naar team Burgerzaken op telefoonnummer: (0411) 65 59 11.
- Tijdens dit telefoongesprek stellen we je een aantal vragen.
- Mag je na dit gesprek een adresonderzoek aanvragen? Dan mailen we je een formulier.
- Vul dit formulier volledig in en en voeg een kopie van je identiteitsbewijs toe.
- Mail alle documenten naar gemeente@boxtel.nl
Als je alles hebt gemaild, dan gaan wij voor je aan de slag. Wij zoeken dan uit waar deze persoon is gebleven en passen de basisregistratie personen (BRP) als het nodig is aan. Het onderzoek kan tot zeker 10 weken duren. Tijdens het adresonderzoek werken we namelijk heel precies.
Nog steeds post op jouw adres
Wanneer we een onderzoek starten, sturen we brieven naar het laatst bekende adres. Is dat jouw adres en is de post niet voor jou bedoeld? Stuur deze dan terug naar de verzender, in dit geval de gemeente Boxtel. Doe dit onder vermelding van ‘afzender retour’. De teruggekomen post is voor ons bewijs dat iemand niet (meer) woonachtig is op het adres.
Er loopt een adresonderzoek naar mij
Als er een adresonderzoek naar je loopt, dan verwachten we dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Als je niet op de brief reageert, dan gaat het adresonderzoek door. Dit kan tot een uitschrijving uit het BRP leiden. Een uitschrijving uit de BRP kan vervelende (financiële) gevolgen voor jou hebben. Ben je uitgeschreven? Dan heb je bijvoorbeeld geen recht meer op huur- of zorgtoeslag.
Kosten adresonderzoek
Het aanvragen van een adresonderzoek is gratis. De gemeente kan wel een boete geven als je expres zorgt voor foute informatie in de Basisregistratie Personen (BRP). De boete is er om ervoor te zorgen dat iedereen zich goed inschrijft en altijd de juiste informatie doorgeeft.
Meer informatie
Wil je meer informatie over een adresonderzoek? Of loopt er een adresonderzoek naar je en wil je daarvoor langskomen? Bel dan naar telefoonnummer: (0411) 65 59 11.