Bezwaar gemeentelijke belastingen of WOZ-waarde
Ben je het niet eens met de WOZ-waarde of een andere gemeentelijke heffing? Je kunt bezwaar maken. Doe dit binnen 6 weken na dagtekening van de aanslag gemeentelijke belastingen. Je kunt dit formulier hiervoor gebruiken.
Bezwaar tegen gemeentebesluiten
Ben je het niet eens met een besluit? Heb je bijvoorbeeld een vergunning aangevraagd, maar niet gekregen? Of hebben jouw buren een omgevingsvergunning gekregen waar je het niet mee eens bent? Vaak kun je tegen een besluit bezwaar maken bij de gemeente. Je schrijft dan duidelijk op waarom je het niet eens bent met het besluit. Wij moeten dan nog een keer naar het besluit kijken en een tweede besluit nemen. Ben je het ook met deze tweede beslissing niet eens? Dan kun je vaak in beroep gaan bij de rechtbank.
Wil je bezwaar maken? Dit doe je schriftelijk. Stuur jouw bezwaarschrift op naar: Gemeente Boxtel, Postbus 10.000, 5280 DA Boxtel.
Zet in het schriftelijke bezwaarschrift de volgende informatie:
- Jouw naam en adres.
- De datum waarop je het bezwaarschrift schrijft.
- Om welk besluit het gaat.
- Een omschrijving waarom je het niet eens bent met het besluit.
- Vergeet je bezwaarschrift niet te ondertekenen.
Klacht over ambtenaar of bestuurder
Als je vindt dat een ambtenaar of bestuurder jou "niet netjes" heeft behandeld kun je een klacht indienen. Dit kan binnen een jaar na het voorval. Bijvoorbeeld wanneer een ambtenaar jou onvriendelijk geholpen heeft. Of wanneer een bestuurder een gemaakte afspraak niet is nagekomen. Ben je niet tevreden? Dan horen wij dat graag. Want als we een fout hebben gemaakt dan willen wij daarvan leren.
Digitaal
Je kunt jouw klacht indienen via het digitale klachtenformulier.
Schriftelijk je klacht indienen
Zet het volgende in jouw brief:
- Jouw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres.
- De datum waarop je jouw brief schrijft.
- Een omschrijving van het voorval en wat jouw klacht is.
- Door wie jij je verkeerd behandeld voelt.
Stuur jouw brief naar: Gemeente Boxtel, Postbus 10.000 5280 DA Boxtel. Zet jouw handtekening onder de brief. Wij behandelen je klacht zorgvuldig en vertrouwelijk.
Schadevergoeding aanvragen
Heb je schade en vind je dat wij hier verantwoordelijk voor zijn? Dan stel je ons aansprakelijk. Doe dit zelf of vraag een advocaat dit voor jou te doen. Als je schadevergoeding aanvraagt hebben wij de volgende gegevens nodig:
- Omschrijving van de gebeurtenis (met plaats, datum en tijd).
- Waarom je de gemeente aansprakelijk stelt.
- De schade.
- Het schadebedrag.
- He namen van specialisten die jouw schade hebben bekeken.
- Schriftelijke verklaringen van eventuele getuige(n).
- Eventueel gemaakte foto’s.
Stuur jouw aanvraag op:
- Naar Gemeente Boxtel, Postbus 10.000, 5280 DA Boxtel.
Tegemoetkoming planschade aanvragen
Planschade is schade, veroorzaakt door een ruimtelijk plan. Dat kan een bestemmingsplan zijn, maar ook andere ruimtelijke plannen kunnen schade veroorzaken. Je krijgt een tegemoetkoming als de schade niet redelijkerwijs voor jouw rekening behoort te blijven, of niet op een andere manier is verzekerd. Een aanvraag om tegemoetkoming in planschade dien je in bij het college van burgemeester en wethouders. Doe dit met het planschadeformulier.
Aanvragen behandelen wij volgens onze procedureverordening planschade voor de gemeente Boxtel.
- Je ontvangt een ontvangstbevestiging.
- Je ontvangt het verzoek een drempelbedrag van € 500,00 te betalen voor het in behandeling nemen van de aanvraag.
- Je ontvangt de mededeling dat binnen het normale maatschappelijke risico vallende schade voor rekening van de aanvrager blijft.
Als het College van burgemeester en wethouders jouw aanvraag toekent ontvang je het drempelbedrag van € 500,00 terug.
Stuur jouw formulier op:
- Naar Gemeente Boxtel, Postbus 10.000, 5280 DA Boxtel.